ניקוי שטיחים – למען איכות חיים טובה ובריאה יותר

אם פרוסים אצלכם ברחבי הבית שטיחים, מכל סוג שהוא, רוב הסיכויים שאתם פוגעים בניקיון הבית ובבריאות בני הבית.
ניקוי שטיחים – למען איכות חיים טובה ובריאה יותר.

אם פרוסים אצלכם בסלון ובחדרי השינה, ולעיתים גם במסדרון או בפינת האוכל, שטיחים, מכל סוג שהוא, רוב הסיכויים שאתם פוגעים בניקיון הבית ובבריאות בני הבית.

רוב הישראלים אינם מודעים לחשיבות של ניקוי השטיחים ובדרך כלל הניקוי שלהם מסתכם בשאיבת אבק עם שואב פשוט. ניקוי שטיחים זו פעולה מחייבת לשמירה על השטיחים, על הניקיון והכי חשוב – על הבריאות שלכם.

בשורות הבאות נסביר לכם כיצד אנו מבצעים ניקוי יסודי לשטיחים ולמה חשוב כל כך לבצע ניקוי שטיחים מקצועי ובאיזו תדירות.

ניקוי שטיחים זה כבר מזמן לא מותרות. כל משפחה צריכה לדאוג שיתבצע ניקיון תקופתי ברחבי הבית, בעיקר בסלון, כשהנחת היסוד לעשות את זה פעם בשנה לקראת פסח היא לא כל כך נכונה.

לתוצאה מושלמת ושטיחים נקיים באמת חשוב לבצע עבודת ניקיון יסודית באמת באמצעות מכשור מתקדם המתאים לכך.

ואתם לא אמורים לעשות את זה בעצמכם, אנחנו בחברת חמישה כוכבים, בזכות הניסיון והידע המקצועי שלנו, נעשה את זה בשבילכם הכי טוב שאפשר ובזמן קצר במיוחד מבלי לפגוע בשטיח שלכם. להיפך, אנחנו נדאג להחזיר את השטיחים בבית שלכם למצבם המקורי כמעט באופן מושלם.

ניקוי שטיחים – למה זה כל כך חשוב?

שדרוג השטיח למראה נקי וחדש – הסיבה העיקרית שלשמה מניחים שטיחים בחדרי הבית היא כדי לשמור על בידוד מהקור של הרצפה בחורף. אבל הגישה הזאת מזמן לא רלוונטית כיוון ששטיחים הם יותר מוצר נוי מאשר כיסוי לחימום הרצפה בחורף. השטיחים מקנים אווירה ביתית וחמימה ובדרך כלל מעוטרים בצבעוניות שמושכת את כל הפוקוס אליהם. שטיח שמעלה אבק, מכוסה בכתמים ופירורי אוכל, לפעמים גם בחול שילדים אוהבים להביא בנעליים או בכיסים מגן המשחקים, גורמים לשטיח להיראות לא אסתטי במיוחד אם להתנסח בעדינות ובטח שלא כמוצר נוי.

שמירה על אורח חיים בריא – מלבד המראה המזעזע של השטיח כשאינו נקי, חשוב מכך הוא הצד הבריאותי שנפגע מהאבק, עשן הסיגריות, החיידקים, חול, שאריות מזון וכו’. מבלי שנשים לב, הלכלוך שמצטבר על השטיח מגיע לאוויר שנמצא בחדר וזה בדיוק האוויר שאנו נושמים עם כל החיידקים, הבקטריות ושאר הירקות.

הסרת ונטרול ריחות – ניקוי שטיחים חשוב מאוד כיוון שגם הריח ששטיח מעלה עשוי להיות נוראי ומקלקל את כל האוויר בחדר ובבית. שאיבת אבק, גם אם נעשית לעיתים תכופות ממש לא מספקת את הניקיון הראוי שיש לעשות לשטיח. חשוב להשתמש בחומרים ומכשירים לשם העבודה הזו כדי לנקות לחלוטין מכל חממת החיידקים שנמצאת שם.

7 השלבים בתהליך הניקוי

  1. הוצאת אבק וחול
  2. התאמת חומרי הניקוי לשטיח
  3. שטיפה מלאה והוצאת הלכלוך
  4. סחיטה מקצועית
  5. ייבוש מבוקר
  6. החזרה לבית הלקוח
  7. גלגול עטיפה ובישום

תיאור התהליך:

ראשית, יאבחנו נציגי חברת חמישה כוכבים את סוג השטיח, מצבו וגילו כך שתבחר עבורו תכנית ניקוי מותאמת.

חשוב להתאים את טכניקת הניקוי והחומרים שישמשו לצורך ניקוי השטיח למצבו, אחרת הוא עלול להיהרס ולהישחק במהירות, לשם כך יש צורך בניסיון רב של חברת הניקיון.

רצוי להבין מה הם החומרים מהם עשוי השטיח ולעיתים אף נדרשים תיקונים באיזורים חלשים טרם הניקוי וביצוע טסט ליציבות הצבע.

בתום האבחון הראשוני, יתבצע ניקוי של הלכלוך היבש באמצעות איבוק או שאיבה. הסחיטה שלאחר הניקוי צריכה להתבצע בצורה מבוקרת ובמהירות מותאמת.

זמן הסחיטה משתנה בין סוגי שטיחים כמו גם תהליך הייבוש, לעיתים יתבצע באוויר הטבעי בטכניקה מיוחדת ולעיתים בחדרי ייבוש ייעודיים.

תדירות הניקוי

ההמלצה הכללית היא לבצע ניקוי לשטיחים בבית לפחות אחת לשנה, אך חשוב לנו להבהיר שזה אינו מספיק במיוחד אם נתחשב בכל מה שצויין לעיל ותדירות ניקוי שטיחים כמובן תלויה במספר גורמים:

החדר שבו נמצא השטיח – התלות האם לנקות את השטיח לעיתים תכופות יותר נמצאת בשאלה הזו. אם השטיח נמצא בחדר אורחים שכמעט אף אחד לא נכנס אליו ביום-יום, אין צורך ממשי לנקות אותו יותר מפעם בשנה. לעומת זאת, אם השטיח נמצא בחדר מרכזי בבית ובמיוחד אם קרוב לאזור שבו נהוג לאכול, כדאי לנקות אותו לעיתים תכופות בהרבה.

אופי השימוש בחדר – כפי שציינו כבר, אם זה חדר שנהוג לאכול בו, תדירות הניקיון של השטיח צריכה להיות גבוהה יותר לעומת חדר השינה של ההורים, בתנאי שלא נכנס לתוכו מזון, ובו ניתן לעשות את זה בתדירות נמוכה יותר – כפעם בשישה חודשים.

מספר הנפשות בבית – גם עניין זה חשוב כיוון שאם באותו הבית גרות 10 נפשות או רק זוג זה משנה לגמרי כמובן את מצב השטיחים ובמיוחד אם רוב דיירי הבית אלה ילדים שכפי שניתן להסיק, פחות מתחשבים בשמירה על הניקיון.
גילו של השטיח – במידה והשטיחים הם עתיקים וערכם הסנטימנטלי הוא גבוה, על מנת לשמר אותם אכן כדאי לבצע עבורם ניקוי כאחת לשנה.

הצוות של חברת חמישה כוכבים מומחים בניקוי שטיחים מכל סוג כולל שטיחים עתיקים ויודעים בדיוק כיצד לשחזר את הצבע והמרקם שלהם למצבם המקורי כמעט בצורה מושלמת, וחשוב מכך, מבלי לפגוע בהם.

תוכן עיניינים
אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
WhatsApp
Email
LinkedIn
Facebook
צרו איתנו קשר בטופס
שירותי החברה
Call Now Button דילוג לתוכן