ניקוי פרקטים – המדריך לניקוי ושמירה על הפרקט

בשנים האחרונות לקוחות רבים מתקינים פרקטים בבתים ובמשרדים לאור הנוחות הרבה של השימוש וגם של התחזוקה שלהם.
אנו בעלי מיומנות וניסיון רב בניקוי פרקטים ומומחים בהסרת כתמים עקשנים.
קיימים כמה סוגים של פרקטים כמו עץ מלא שאותו אפשר לנקות רק במטלית לחה עם מים כדי לא לפגום בחומר הטבעי. הסוג הנפוץ ביותר הוא למינציה ויש כמה דרכים כדי לנקות אותו.

ניקוי של פרקט למינציה 

בניקוי של פרקט למינציה, קיימים כמה שלבים:

  1. ניקוי באמצעות מטאטא בעל סיבים רכים או לחלופין שאיבה באמצעות שואב אבק שהוא בעל תפוקה עוצמתית המסוגל לשאוב שאריות, לכלוך, אבק וכל פרט נוסף הנמצא על הפרקט.
  2. עוברים על כל שטח הפרקט באמצעות מטלית לחה ובה חומר ייעודי לניקוי פרקט. חשוב לא לשפוך כמות של מים כדי לא להרוס את הפרקט אלא במטלית לחה ובה מעט מים ומעט חומר.

טיפול נקודתי בבעיות הקשורות בפרקט הלמינציה 

  • אם המשטח מלוכלך מאד, כדאי להכין תרסיס שמורכב ממים וחומץ ביחס של כוס חומץ אחת המעורבבת עם ארבע כוסות של מים, אפשר להוסיף לו גם מעט נוזל כלים. בשלב הראשון מרססים בפינה נסתרת כדי לוודא שהחומר אינו גורם נזק לצבעו של הפרקט, או לאיכות החומר. אם הכול תקין מנקים את כל השטח באופן סיסטמטי מקטע אחר מקטע עד השלמת המשימה. 
  • אפשרות נוספת היא לבצע פעולה זהה, אך במקום חומץ ומעט נוזל כלים, לערבב את המים עם סבון ייעודי לתינוקות.
  • אם יש כתמים על המשטח מנקים אותם באופן ממוקד עם מגבון או עם מגבת הספוג במעט מים חמימים. אם מדובר בכתמים עקשנים, בדרך כלל יועיל שפשוף קל בעזרת מגבון המכיל אצטון ומיד לאחר מכן ניקוי פרקטים במטלית עם מים חמימים.
  • אם נדבק מסטיק אפשר להקפיא אותו עם שקית קרח או שקית ירקות קפואים מהמקפיא. לאחר שהמסטיק קופא אפשר להסיר אותו בקלות באמצעות סכין פלסטיק.
  • פעולה דומה מבצעים גם אם קיים כתם של שמן, מקפיאים את הכתם ומסירים עם סכין פלסטיק. בשני המקרים יש לנקות לאחר מכן את הנקודה הספציפית באמצעות תרסיס. 
  • במקומות רבים נוצרים כתמים של עקבי הנעליים, הדרך הפשוטה להיפטר מהם היא לשפשף באופן נקודתי כל אחד מהם באמצעות מחק. 

מים על הפרקטים 

הימצאותם של מים רבים על הפרקטים עלולה לגרום להם נזק ולכן ניקוי פרקטים השוטף נעשה באמצעות מטלית לחה בלבד. אם נשפכים מים על משטח העץ יש לנקות זאת באופן מידי כדי שהמים לא ייספגו בתוך העץ ויגרמו לעיוות של הנראות, או לדהייה של הצבע.
נשמח לסייע לכם בכל מה שקשור לניקוי פרקטים, השאירו כאן את מספר הטלפון שלכם ונציג שלנו ישוחח אתכם בהקדם.

ניקוי פרקטים - המדריך לניקוי ושמירה על הפרקט
תוכן עיניינים
אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
WhatsApp
Email
LinkedIn
Facebook
צרו איתנו קשר בטופס
שירותי החברה
Call Now Button דילוג לתוכן