ניקוי שטיח שאגי לבד בבית – המדריך המלא של ניקוי שטיחים בבית

לשטיחים שבביתנו יש לא מעט תפקידים: השטיחים יוצרים משטח רך שנעים לדרוך עליו, בעיקר במהלך החורף הקר, הם מבודדים רעשים שמגיעים מחוץ לבית ותורמים לעיצוב החללים. במקרים בהם מתגוררים בבית תינוקות וילדים, הופכים השטיחים את הרצפה למשטח נעים ובטוח יותר משום שהרכות שלהם מפחיתה את הסיכון לחבלות.

לצד היתרונות הרבים של שימוש בשטיחים, חשוב לבחור אותם בצורה נכונה, כך שהם יענו על הצרכים של בני הבית. חלק בלתי נפרד מהפרמטרים בהם יש להתחשב בעת בחירת השטיח הוא התחזוקה הנחוצה, שכן רמת התחזוקה משתנה משטיח לשטיח.

ניקוי שטיח שאגי הוא תהליך שדורש תשומת לב מיוחדת בשל המבנה הייחודי של סיבי השטיח. שטיחים אלה עשויים מסיבים ארוכים ומרופדים, מה שמעניק להם מראה מפואר, אך גם מקשה על התחזוקה השוטפת. להלן מדריך שיסייע לכם לשמור על השטיח שלכם נקי ורענן.

איך מנקים שטיח שאגי בבית?

ננער את השטיח להסרת לכלוך רופף, נשתמש בשואב אבק עם מברשת רכה ונעביר בעדינות על הסיבים. במקרה של כתמים, ננקה עם מטלית לחה במים וסבון עדין. להימנע מרטיבות יתר כדי למנוע עובש.

איך לנקות שטיח פרווה?

נשתמש בשואב אבק עדין ללא מברשות קשות. כתמים ננקה במטלית לחה עם סבון עדין. לניקוי יסודי, מומלץ שירות מקצועי כמו באתר 5-stars.

איך לנקות שטיח חבל?

נשאב את השטיח בעדינות ונמנע מרטיבות רבה. כתמים ננקה עם מטלית לחה. עבור כתמים עקשניים, מומלץ לפנות לשירותי ניקוי מקצועיים כמו ב-5-stars.

ניקוי יומיומי לשטיח שאגי

ניקוי שטיח שאגי מתחיל בתחזוקה שוטפת. חשוב לשאוב את השטיח באופן קבוע באמצעות שואב אבק בעל עוצמה נמוכה או כזו המיועדת לשטיחים רכים, כדי למנוע פגיעה בסיבים. שואב אבק עם מברשת רכה יאפשר לנקות בעדינות בין הסיבים הארוכים. מומלץ להפוך את השטיח פעם בשבוע ולנער אותו בעדינות כדי להוציא את הלכלוך שהצטבר בתחתית.

טיפול בכתמים

כדי לנקות כתמים בשטיח שאגי, מומלץ לפעול מיד לאחר היווצרותם. חשוב לספוג נוזלים עם מטלית יבשה או נייר סופג, ולא לשפשף את הכתם כדי לא לפזר אותו ולהחדיר אותו לסיבים העמוקים. לאחר מכן, ניתן להשתמש במים פושרים עם מעט סבון עדין ולנקות את הכתם באמצעות מטלית לחה. במקרה של כתמים עקשניים, ניקוי שטיחים מקצועי יכול לסייע ולהבטיח שהשטיח ייראה כמו חדש.

שטיפת שטיח שאגי

לשטיח שאגי, חשוב להימנע מרטיבות מיותרת. השטיחים האלה נוטים לספוג לחות במהירות, מה שעלול לגרום לעובש ולריחות לא נעימים. אם יש צורך בשטיפה עמוקה, מומלץ לפנות לשירות מקצועי כמו זה של ניקוי שטיחים, אשר מציע שיטות ניקוי מתקדמות המותאמות במיוחד לשטיחים רכים וארוכים.

אוורור וייבוש

לאחר ניקוי השטיח, יש לוודא שהוא מתייבש לחלוטין. אם השטיח רטוב, יש לתלות אותו באזור מאוורר היטב, או להניחו במצב שבו שני הצדדים יוכלו להתייבש בצורה שווה. רטיבות יתר עלולה לגרום לנזק בלתי הפיך לשטיח.

ניקוי מקצועי

אם אתם מתקשים לנקות את השטיח באופן עצמאי, כדאי לפנות לשירותי ניקוי שטיחים מקצועיים. חברה המתמחה בניקוי שטיחים תוכל להסיר כתמים קשים ולהחזיר את הברק לסיבי השטיח. כמו כן, שירותים כמו ניקוי מזרונים ו-ניקוי וילונות מספקים פתרונות כוללים לניקיון הבית.

ניקוי שטיח שאגי לבד – יפים אך קשים לניקוי

שטיחי שאגי אהובים על רבים, ואכן, ניתן למצוא אותם במגוון בתים ואף במרפאות, משרדים וגני ילדים. האורך וצפיפות הסיבים של השטיחים גורמים להם להיות מאוד מיוחדים, כאשר הם גם משפיעים על האיכות שלהם.

לצד החיבה הגדולה לשטיחי שאגי, הם לא מקלים על האנשים שבוחרים לרכוש אותם משום שהם מתלכלכים יותר מאשר שטיחים מסוגים אחרים. הסיבה לכך ששטיחי שאגי נוטים להתלכלך יותר משטיחים אחרים היא שהשערות שלהם ארוכות מאוד, לכן, הם חשופים יותר לאבק. במידה שדורכים על השטיחים עם נעליים שהגיעו מבחוץ, כמות הלכלוך עולה. משום שהשטיחים קשים יותר לניקוי, חשוב לדעת כיצד לנקות אותם באופן יעיל, כך שהם יישארו יפים ולא יהרסו.

ניקוי שטיחים בבית

לאחר שהסברנו מדוע קשה יותר לנקות שטיחי שאגי מאשר שטיחים אחרים ועד כמה חשוב לדעת כיצד לנקות אותם בצורה נכונה שתמנע נזקים ותאפשר לשטיח לשמור על יופיו, עולה השאלה: “האם אפשר לבצע את הניקוי באופן עצמאי?”, התשובה לשאלה אינה ברורה לגמרי משום שניתן לשאוב את שטיחי השאגי, אבל יש צורך בשואב ממש חזק, שכן על השואב להצליח לחדור לסיבים ולהסיר את הלכלוך שחדר פנימה ונמצא בקרבת המשטח.

עוד בעיה בשימוש בשואב האבק נוצרת במקרה שהשיערות של השטיח מסתבכות.

ישנה אפשרות לנקות את השטיח עם שמפו שטיחים, שמפו זה ייעודי לשימוש בבית והוא מאפשר לבני הבית לשטוף את הלכלוך שהצטבר בשטיח.

אופציה אחרת היא להפוך את השטיח ולהשאיר אותו הפוך למשך מספר ימים, בצורה זו ייפלו הלכלוכים על הרצפה (תודות לכוח המשיכה).

לצד כל השיטות הללו, חשוב לדעת שלא תמיד הן נושאות פרי, לכן, כדאי בחלק מהמקרים לקבל שירות של חברה לניקוי שטיחים מקצועית.

במקרה שבחרתם לעצמכם שטיח שאגי ואינכם מעוניינים בניקוי שטיח שאגי לבד בבית ואתם מעוניינים בניקוי בצורה מקצועית, כך שהוא יהיה נקי לחלוטין וישמור על המראה החינני שלו, אתם מוזמנים לפנות אל החברה שלנו – חמישה כוכבים. 

לחברה שלנו יש ניסיון רב בניקיון שטיחים, לרבות שטיחי שאגי שנחשבים לשטיחים שקשה יותר לנקות. 

אנו זמינים ללקוחותינו, עומדים בלוחות הזמנים ומעניקים שירות מקצועי ואדיב. 

נשמח להעניק לכם שירות.

ניקוי שטיח שאגי לבד
תוכן עיניינים
אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות
WhatsApp
Email
LinkedIn
Facebook
צרו איתנו קשר בטופס
שירותי החברה
Call Now Button דילוג לתוכן